resepi ayam mudah

Resepi Kari Ayam Berkerisik !

Resepi Kari Ayam Berkerisik – Hai korang semua berjumpa kembali bersama kami resepi ayam mudah yang senanti berkongsi pelbagai macam jenis resepi mulai dari resepi ayam termudah hingga resepi ayam sedap terkini. Kali ni kami nak kongsikan resepi ayam lagi, kami nak kongsikan resepi yang jarang kami kongsikan ialah resepi kari ayam berkerisik sedap. Resepi kari ayam berkerisik, mudah dan sedap, menggunakan kerisik dan serbuk kari daging sebagai bahan asas. Resepi kari ayam berkerisik ni mempunyai rasa yang sangat lazat dan sedap tentunya. Kari ayam berkerisik ni juga menjadi salah satu resepi yang wajib ada ketika hari raya tiba. Ini adalah makanan yang wajib ada ketika masa hari raya tiba. Entah mulai dari kapan makanan ni menjadi salah satu makanan yang wajib ada pada masa hari raya tiba. Yang kami tahu dari kecil ialah ni makanan yang wajib ada pada masa hari raya tiba.

Kari Ayam Berkerisik

Kari Ayam Berkerisik

Resepi Kari Ayam Berkerisik ni sangat mudah membuatnya kerana tak guna bahan yang banyak, bahan yang kami gunakan sedikit dan mudah tuk didapatkan. Cara penyediaannya pun tak sulit kami sudah jelasakan cara penyediaanya dibawah ni scara step by step. Bagi anda yang sudah mulai tertanya-tanya dengan resepi kari ayam berkerisik sedap ni tak perlu khawatir kerana kami dah siapkan resepi kari ayam berkerisik dibawah ni.

Resepi Kari Ayam Berkerisik Sedap

Bahan-Bahan:

  • 1/2 ekor ayam(cuci,tos)
  • 2 biji kentang di potong bulat
  • 3 sudu makan serbuk kari daging
  • 1/2 cawan santan
  • 1 peket kecil kerisik. 1 kiub ayam
  • garam
  • 3@4 tangkai daun kari
  • air
Bahan untuk di hiris:
  • 1 biji bawang besar
  • 4 ulas bawang putih
  • 1 inci halia

Cara Penyediaan:

  1. Tumis bahan hiris dandaun.kari sampi wangi
  2. Masukkan serbuk .kari dan sedikit ai air,biar smpi pecah minyak
  3. masuk ayam,kentang dan sedikit lagi air..biar kentang agak empuk
  4. masuk kiub& kerisik..kacau sampi kiub&kerisik hancur sebati
  5. masuk santan&garam.biar didih..
  6. Siap.

Baca Juga : Resepi Ayam Masak Merah Tomato Sedap !

Bagaimana mudah bukan resepi kari ayam berkerisik sedap ni ? Sudah tentu mudah kan, sekian resepi yang kami kongsikan kali ni. Bagi anda yang sudah mulai pandai buat resepi kari ayam berkerisik ni jangan lupa kongsikan pada kawan-kawan anda semua supaya mereka boleh membuat resepi kari ayam berkerisik ni.

Resepi Kari Ayam Berkerisik ! | maup | 4.5