resepi ayam mudah

Resepi Ayam Popcorn Rangup Masam Manis

Resepi Ayam Popcorn – Assalamu’alaikum dan salam sejahtera tuk semuanya. Berjumpa kembali bersama kami resepi ayam mudah yang senantiasa berkongsi pelbagai macam jenis resipi ayam mudah dan resepi ayam terkini. Selepas kami tak berkongsi resepi ayam mudah dan resepi ayam terkini kali ini kami akan berkongsi resepi ayam kepada anda kembali. Kali ini kami akan berkongsi resepi ayam popcorn rangup masam manis atau resipi ayam popcorn rangup. Siapa yang tak tahu dengan ayam popcorn rangup ? tentu semua pasti tahu dengan makanan ayam popcorn yang satu ni. Kerana itu lah kami akan berkongsi resepi ayam popcorn masam manis kepada anda semua supaya anda boleh membuat ayam popcorn dengan rasa yang sangat lazat dan sedap.

Ayam Popcorn

Ayam Popcorn

Resepi ayam popcorn ni amat banyak yang mencarinya hal ini dikeranakan resepi ayam popcorn ni memiliki rasa yang sangat lazat dan sedap. Selain mempunyai rasa yang amat lezat dan sedap resipi ayam popcorn ni juga sangat mudah dibuatnya jadi tak heran bila resepi ayam goreng popcorn masam manis ni amat banyak yang mencarinya. Resepi ayam goreng popcorn ni amat simple kerana tidak membutuhkan bahan-bahan yang sulit dicarinya. Anda sudah mulai tertanya-tanya dengan resepi ayam goreng popcorn ni tak perlu pusing-pusing untuk mencarinya kembali kerana kami juga telah menyediakan resepi ayam popcorn kfc yang mat lezat ni. Sila rujuk resepi ayam goreng popcorn masam manis dibawah ni.

Resepi Ayam Popcorn Rangup Masam Manis

Bahan – Bahan Yang Digunakan :

  1. Minyak untuk goreng
  2. 2 biji telur – pecahkan dalam bekas ber asingan dan pukul guna garfu menjadikan 2 bekas telur la kan????
  3. Sedikit perasa seperti serbuk kari atau serbuk perencah megi atau mamee monster atau jika suka pedah leh campo jugak serbuk cili- guna untuk perap ayam
  4. 1 cawan tepung gandum – tambah sedikit garam dan perasa sama dgn perasa yg diguna utk perap ayam
  5. 1 sudu kecil lada hitam di tumbuk halus
  6. 1 cawan nestle nestum original
  7. Sedikit garam halus
  8. 3 ulas bawang putih
  9. 2 belah dada ayam

Cara Membuat Ayam Popcorn Rangup :

  1. Cuci isi ayam dan potong dadu.. tulang dada yg dah di keluarkan bahagian isi tu pun jangan buang kita buat sekali sedap tau jadi cam rangka ayam la.. lagi pun masih ada isi isi dekat tulang tu…
  2. Perap ayam bersama bawang putih yang ditumbuk, serbuk lada hitam , garam dan serbuk perasa seperti serbuk kari(dlm 1 sudu kecil) atau perencah megi atau perencah tom yam atau boleh guna perasa mamee monster tu pun boleh.
  3. Sebut kena perap mesti ingat lama kan  dalam 15min pun boleh sementara korang nak sediakan telur dan tepung biarkan ayam tu je kejap.
  4. Sementara tu, sediakan tepung dan nestum kemudian sediakan telur 2 bekas ber asingan.. ini bermakna korang akan ada 4 bekas kat depan korang okey susun ikut turutan
  5. Mula mula mangkuk telur diikuti mangkuk tepung , kemudian mangkuk telur dan mangkuk nestum.
  6. Celup ayam dlm telur pertama kemudian golek di dalam tepung kemudiab celup lagi sekali dalam telur dan golek di atas nestum. boleh letak dulu dlm pingan sehingga siap baru di goreng atau terus je goreng lepas celup nestum.
  7. Panaskan minyak dengan api sederhana dan goreng kekuningan dan angkat ke atas kertas atau tisu supaya minyak lebihan di sera . Makan panas panas bersama sos , mayo or dip cheese.

Bagaimana mudah bukan resepi ayam goreng popcorn rangup diatas ? Sudah pasti mudah bukan kerana resepi diatas kami bincang step by step supaya anda semua boleh membuatnya dengan mudah. Jangan lupa tuk kongsi pada kawan-kawan atau sanak sodara anda supaya mereka pun boleh membuat resepi ayam popcorn rangup ni. Selamat Mencuba.

Pencarian resepi terkini:

  • resepi ayam popcorn simple
  • ayam popcorn simple
Resepi Ayam Popcorn Rangup Masam Manis | maup | 4.5