resepi ayam mudah

Resepi Ayam Goreng Butter Kering Sedap !

Resepi Ayam Goreng Butter – Hai korang ! berjumpa kembali bersama kami admin resepi ayam mudah yang senantisa berkongsi pelbagai macam jenis resepi ayam mudah dan resepi ayam sedap terkini. Kali ni kami admin nak berkongsi resepi ayam butter kering sedap. Resepi ayam butter kering sedap ni sangat sedikit yang meminatinya. Hal ini dikeranakan masih sikit yang tahu resepi ayam goreng butter kering sedap ni. Resepi ayam goreng butter ni memiliki rasa yang sangat lezat dan gurih. Kerana hal itu kami kongsikan resepi ayam goreng butter kering sedap kepada awak semua. Resepi ayam goreng butter ni mempunyai rasa yang sangat lazat dan gurih walau sedikit yang mencari resepi ni, tapi tak apa kami tetap membuuat resepi ni supaya mereka boleh membuat resepi ayam goreng butter kering sedap.

Ayam Goreng Butter

Ayam Goreng Butter

Resepi ayam goreng butter kering ni sangat lah mudah tuk dibuatnya kerana tak guna bahan-bahan yang terlalu banyak tuk buatnya. Akan tetapi tak semua orang yang nak buat resepi ayam goreng butter ni. Kerana masih sedikit yang berkongsi resepi ayam goreng butter kering sedap ni. Bagi awak yang sudah tak sabar lagi tuk tengok resepi ayam goreng butter kering sedap ni tak perlu pusing-pusing tuk mencarinya lagi kerana kami telah menyediakannya dibawah ni. Jangan Buang masa lagi sila rujuk resepi ayam goreng butter kering sedap dibawah ni !

Resepi Ayam Goreng Butter Sedap

Bahan-bahan Yang Digunakan :

  1. 1cawan tepung gandum
  2. 1biji bawang Holland (dihiris)
  3. 3ulas bawang putih (dihiris)
  4. 1ton susu cari Carnation
  5. 3sudu besar salted butter
  6. 6biji cili padi (ikut tahap pedas, dipotong)
  7. 2keping cheddar
  8. sedikit air untuk gaul tepung & ayam
  9. 1sudu besar serbuk kari
  10. 2pelepah daun kari
  11. 2sudu kecil garam atau kurang
  12. ++500gm chicken fillet/chicken keel

Cara Membuat Resepi Ayam Goreng Butter :

  1. potong isi ayam menjadi dadu, kesemuanya.
  2. satukan potongan ayam tadi bersama tepung, garam, serbuk kari dan air. sukatan air adalah bebas, asalkan boleh salut ayam. penting untuk letak garam. jangan terlalu banyak, nanti mashinnn. tak sedap.
  3. goreng ayam yang disalut dengan tepung tadi sehingga ayam masak, tapi jangan sangat garing. kalau garing, nanti jadi liat. dan toskan
  4. selesai hal goreng ayam. sekarang, tumis bawang Holland, bawang putih, daun kari, dan cili padi menggunakan BUTTER. tumis hingga bawang Holland nampak hidup segan mati taknak. layu je.
  5. tuang susu cair Carnation dan kacau dalam seminit
  6. masukkan kepingan Cheddar, dan kacau hingga cheddar tadi cair 100%. biar sebati dengan bahan-bahan tadi.
  7. masukkan gorengan ayam tadi. kesemuanya. dan teruskan kacau. api slow juga.
  8. settle! ucap Alhamdulillah. ada menu baru hari ni.

Baca Juga : Resepi Ayam Masak Sos Tiram

Bagaimana mudah bukan resepi ayam goreng butter kering sedap ni ? Sudah tentu awak semua paham dengan resepi ayam goreng butter sedap ni. Bagi awak yang sudah pandai buat resepi ayam goreng butter kering sedap ni jangan lupa berkongsi pada kawan-kawan awak ataupun sanak sodara awak semuanya. Sekian dan Selamat Mencuba !

Resepi Ayam Goreng Butter Kering Sedap ! | maup | 4.5