resepi ayam mudah

Resepi Ayam Goreng Ala KFC Paling Sedap !!!

Resepi Ayam Goreng Ala KFC – Assalamu’alaikum dan salam sejahtera semua berjumpa kembali bersama kami admin resepi ayam mudah yang senantisa berkongsi pelbagai macam jenis resepi ayam mulai dari resepi ayam termudah hingga resepi ayam sedap terkini. Nah pada hari ni kami admin resepi ayam mudah nak kongsikan resepi ayam goreng ala kfc paling sedap. Ayam goreng kfc sedap ni sangat sedap dan lazat rasanya jadi tak hairan bila banyak korang yang request tuk dikongsikan resepi ayam goreng ala kfc sedap yang satu ni. Resepi ayam goreng kfc sedap ni memang lah salah satu resepi ayam lazat dan wajib ada ketika bulan puasa untuk buka puasa. Ayam  goreng kfc ni sudah tak asing lagi ditelinga kita.

Ayam Goreng KFC

Ayam Goreng KFC

Resepi ayam goreng kfc paling sedap ni sangat lah mudah kerana bahan-bahan yang kami guna sedikit, kami sudah kongsikan daftar bahan-bahan yang digunakan untuk membuat resepi ayam goreng kfc paling sedap dan rangup ni. Bagi anda yang sudah tak sabar dengan resepi ayam goreng ala kfc paling sedap ni tak perlu pusing- puising lagi kerana kami nak kongsikan resepi ayam goreng kfc sedap dibawah ni. Sudah jangan buang-buang masa lagi dan bahas yang tak penting lagi kerana waktu adalah uang jadi jangan dibuang-buang masanya. Sila rujuk resepi ayam goreng paling rangup dan sedap ala kami yang tentunya sedap dan lazat.

Resepi Ayam Goreng Ala KFC Paling Sedap

Bahan-Bahan:

  • 4 ketul ayam, bahagian kesukaan anda
  • 1/2 bungkus atau 100 gram tepung serbaguna Kentucky
  • 1 biji telur
  • 4 ulas bawang merah
  • secubit garam

Cara Penyediaan:

  1. Hiris nipis bawang merah dan tumbuk kasar.
  2. Lumurkan bawang dan secubit garam pada ayam kemudian perap selama 5 hingga 10 minit.
  3. Panaskan minyak masak dalm kuali yang dalam, atau boleh juga dalam periuk yang berpenutup.
  4. Ambil dua mangkuk kosong. Pecahkan telur dan kacau sebati di dalam mangkuk yang pertama.
  5. Di dalam mangkuk yang kedua, tuangkan tepung goreng serbaguna Kentucky.
  6. Celup ayam di dalam telur dan kemudian gaulkan pula di dalam tepung. Pastikan salutan sekata menutupi setiap bahagian ketulan ayam. Lagi sedap kalau bawang perapan tadi melekat pada salutan ayam.
  7. Goreng dalam minyak panas di atas api sederhana dan tutup permukaan kuali atau periuk tadi. Ini adalah supaya isi ayam masak sempurna di bahagian dalam. Ulang proses di atas untuk setiap ketulan ayam. Apabila separuh bahagian ayam sudah kuning, alihkan dan tutup kembali tudung. Bila dua belah ayam dah masak kekuningan, bukak tudung periuk dan goreng sehingga salutan tepung keras dan garing.
  8. Angkat dan lapik di atas kertas tisu penyerap minyak.

Baca Juga : Resepi Butter Chicken Berempah Paling Sedap !!

Bagaimana mudah kan resepi ayam goreng ala kfc ni ? Demikian resepi ayam goreng kfc paling sedap dan lazat ni. Selamat Mencuba !

Resepi Ayam Goreng Ala KFC Paling Sedap !!! | maup | 4.5